05 July 2012

Shoping bershoping di Bandung, Indonesia

Dicarutkan oleh muCux pada ketika Thursday, July 05, 2012

Last 2 weeks aku baru balik dari Bandung. Gigih bercuti walaupun baru balik dari Krabi bercuti tanpa uwang yang banyak sangatlah merimaskan tambahan pula kau pergi bercuti tempat yang 100% untuk bershopping. Kalau korang pergi Bandung berbekalkan duit yang tidak seberapa aku nasihatkan sediakan kain tuala supaya korang boleh gigit tuala tu untuk menahan nafsu tgk barang-barang yg murah kat sana. Dah malas nak cerita banyak bengang tak puas bershopping masih terkesan dihati.


  
Bertolak dari Malaysia jam 6.45 pagi 

Port kalau nak beli kain pasang ialah Pasar Baru
3hari kat bandung 3 hari singgah pasar baru nie

Antara yang terkini kat Bandung 
aku rembat 2 je :(

Kak zirah tgh pening-pening nak kira duit

 Hasil Tangkapan kakak-kakak aku
dihari pertama selepas setengah jam sampai di Pasar Baru
gigihkan mereka :)

 
 Lepas dah puas kat Pasar Baru singgah Rumah Mode
antara Outlet yg ada
tapi aku rasa tak menarik pun baju-baju kat sini
harga pun tak lah murah mana tapi murah dikitlah dari Malaysia

 Muka orang dah penat 

 
 Ok lepas Rumah Mode kita singgah kat Toko Tiga pulak
ini banyak jual Jeans
harga? ermmmm bolehlah murah dalam 50-70 hengget







Nie pulak dekat The Oasis Cloting Outlet
Jalan Riau
sepanjang jalan nie memang Factory Outlet je
so pepandai ler korang pilih
tapi kebanyakan benda yang sama je
Tak payah captionlah

 Ini antara yang orang sebut-sebut bila datang Bandung nie
Perfume Collector
Macam-macam jenis ada 
orang kata boleh tahan sampai 8jam
kalau korang beli dalam bentuk pati
bila spay bau dia kejab dah hilang
 Proses menambah Alcohol didalam pati

 Aku rembat 2 jenis 
botol pati aku x ambik yang spray
______________________________________________________________________________
AKU:

*Dalam usaha mengumpul duit utk pergi lagi tahun depan sebelum raya :)
*Bandung bandar yang sesak
*Dorang sangat Obses mencari duit kalau makan itu boleh mendatangkan duit walau seposen mereka tetap akan buat
*Entry seterusnya makan-makan di Bandung

-muCux-

8 000 Caci Maki:

CINTA UNTUK KITA said...

wahh byk gila duit g oversea..heheh :) kyra tak prnah g mrsa g oversea..haha

Sue Echan said...

aku tringat2 la brownies yg sedap tu.. huhu... nxt time ko p aku nak kirim.... :)

muCux said...

@CINTA UNTUK KITA kalau byk duit tiap2 bulan g nie kene tgg setahun dari dpt g hehehehe

muCux said...

@Sue Echan su aah aku pun teringat brownies tu sehari je abis sedappp gilerrrr adeh jom oder on9

Sue Echan said...

BOLE KER WEH? BAGI AKU WEBSITE OR PAPE YG PATOT...

azzabuttercheese said...

hi nak tanye, kain sulam tu dlm berapa ringgit ye..and brownies uols kata sedap tu di mana?

muCux said...

azzabuttercheese: Kain sulam harga dari 150ribu rupiah-smpai 200ribu rupiah kalau rm dalam 30-50hggt

brownies tu nama dia kartika sari
sedapppppp :)

Sue Echan said...

beb aku tag ko kat segmen blogwalking ni...

http://onlyloveyoubaby.blogspot.com/2012/07/jom-tambah-follower-by-sandra.html

 

Dunia Si muCux Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review