31 July 2012

kenangan Terawih

Dicarutkan oleh muCux pada ketika Tuesday, July 31, 2012


Assalamualaikum. . . 
Semalam aku p terawih seperti biasa dgn adik gemuk aku tu. Lepas solat isyak berimamkan tok imam. aku pun tadah tangan mengaminkan bacaan doa tok imam tengah-tengah aku kusyuk tadah tangan n aminkan doa adik aku yang dok kat sebelah aku tetiba cedok doa aku, hangen betul aku weih aku penat-penat tadah doa aku dia suka-suka je nak cedok doa aku. Tadah la doa sendiri aku pun apa lagi cedoklah balik doa aku kat dia hangen punya pasal aku cedok lebih sikit dgn doa-doa dia aku cedok.

Adik aku nak cedok doa aku balik tak boleh sebab mak aku dah jeling-jeling ke dia so dia pun buat muka baik je konon-kononnya akulah yang kacau dia. Lepas dia rasa dia dah tak boleh nak cedok doa aku dia pun nak blah sambung main(ye adik aku g terawih utk main) dia bangun pastu bisik ke telinga aku

 "kak in kutiplah doa org sebelah tu doa dia berterabur kat lantai sebab dia tadah tangan x rapat"


-muCux-
_______________________________________________________________________________
Aku:
**Masa kecik-kecik dulu suka sangat bulan puasa sebab satu-satunya bulan yang aku boleh keluar malam
**Masa kecik -kecik dulu suka g terawih sebab dapat jumpa kawan-kawan dan main kejar-kejar
**Masa kecik-kecik dulu g terawih sebab nak dating bila abis terawih
**Masa kecik-kecik dulu suka gelak time org sebut "aminnnnnn" apa yang lawak sangat masa tu aku pun x pasti
**Bila sekarang aku g terawih budak-budak main n bising kat belakang aku rasa nak terajang sorang-sorang.

5 000 Caci Maki:

Qaseh Ziera said...

hik...hik...boleh yek camtu...

cinda said...

hahaha lawaks selasa...tapi akak x paham cedok doa tuh...nota kaki tu kelakarr

muCux said...

qaseh ziera: hahaha zaman kecik2 tp dah beso pun main mcm tu gak parah aku nie hehehe

muCux said...

cinda: kak cedok doa tu cth akak tgh tadah tangan baca doa pastu ainn cedok doa yg akak tengah tadah tu konon2nya byk ler bila campur dgn doa yg ainn tadah nie. . .klau yg terabur plak pesen baca doa tadah tangan x rapat slalu lelaki yg tadah tangan mcm tu. . .

slalu org yg main cedok doa nie pesen malas nk tadah tangan hahaha
faham tak? klau x fhm nanti ainn tunjuk ke akak hehehe

E'in said...

dulu time sekolah selalu main ceduk2 doa kwn2.. haha

 

Dunia Si muCux Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review