18 July 2012

Ekspedisi Mendaki Lata Naning, Gunung Rajah

Dicarutkan oleh muCux pada ketika Wednesday, July 18, 2012


Habis cite bab melancong sekarang aku nak cerita bab menyihatkan badan pulak atau sebenarnya menyakitkan badan iaitu mendaki. Yeahhh mendaki sebenarnya aktiviti yang menyihatkan badan cuma bagi aku kalau kau terus mendaki tanpa ada senaman ringan seminggu or sebulan sebelum mendaki dia akan menjadi menyakitkan badan segala urat-urat kau akan terkejut tambahan pula kau mendaki selama 8jam. ha hambikk kau 8jam ye aku mendaki 8jam hokehhhhh mcm mendaki gunung Everest aku rasa. Sepatutnya pendakian hanya memakan masa 5jam tapi bagi amatur macam aku dan sahabat pendakian mengambil masa 8jammmmm!!!!

Bermalam satu hari tapi segala jenis benda nk bawak 
Kalau boleh Peti Ais pun nak hangkut jugak hokehhh

-Warming up-
Sebenarnya dah sampai cek point pertama untuk mendaki jam 5pagi
tapi masing-masing  tertido dalam kereta so start mendaki pada jam 7 pagi
ye dah terang!!

Muka ceria
sebab x tahu hazab lepas nie mcmana

ini adalah take 5 pertama 
setelah lepas satu cabaran yang pertama
ok sebenarnya bukan take 5 tapi take 1hour

Selepas 20 minit

Peluh pun dah kering so sambung mendaki

ok ini adalah take 5


Perempuan yang gigih!!!

Ini adalah take 1hours yg ke2


menyusuri sungai

ini adalah take 1hour yang ketiga

siap boleh tidur hokehhh!!

Moto sapa aku kurang periksa 

Ini take 1hour yang ke4
siap masak megi sebab dah lapo 
perut dah x tahan
ikut hati aku nk pacak khemah terus kat situ 
tp keadaan kat situ x sesuai utk berkhemah terpaksa la teruskan mendaki walaupun 
kaki dah kejang

lepas makan megi sempat mandi 
dan aku rasa bukan 1hour tapi lebih
dan sekarang korang tau kan cmne orang lain leh naik 5jam
tapi kitaorg sampai 8 jam
hambekkkk
berhenti rehat sampai 1 jam 

Ok dah sampai air terjun Lata Naning 
Tempat yang di tuju
sampai jam 5petang 
start masak perut dah gigil

Seluar kecik seluar besar
Baju kecik baju besar
semua ada


nasik goreng Lata Naning
aku tgh bergado dgn budak baju biru takda lengan (caca) masa nie


cubaan memujuk dari caca

Pas makan mandi
air dia
kemain sejuk habaq hang

Pagi sebelum turun
sempat bakar ikan lagi

KAMI

Berjalan ke air terjun

Kesayangan

Yeahhhhh!!!
Sejukkk gilaaaa

Kemain seronok
x ingat mak!


Hasil roti setelah sampai ke atas

Langkah pertama untuk turun

Posing lagi

Hujan separuh perjalanan turun
makanya kasut pun mula buat hal
terbukak sana sini
hasilnya kene lah ikat dgn tali rapiah

kali nie memang ngam take 5
sebab mental masing2 nak balik cepat

take 5 kedua

take 5 ketiga
hari dah start gelap


yeahhhh dah sampai bawah
tepat jam 10.30 malam

Cooling down la konon nya
takot esok x leh bergerak
tapi hasilnya tetap sama
7 7 orang mc
hambeeekkkk

Gonna miss Lata Naning
-Lot of memori- 


_____________________________________________________________________________

 Aku
** Penat tapi Fun
**Thanks korang atas segala kenangan yang terindah
**Waktu yang sangat berkualiti bersama sahabat tanpa BB ditangan masing-masing
** Pengalaman mengajar aku erti persahabatan sejati
**Dah start meeting untuk program lepas raya insyaallah akan mendaki ke Air Terjun Batu Berangkai di Kampar Perak :)

-muCux-

4 000 Caci Maki:

cinda said...

lor..ingat bermalam tadi..syokknyerrr...i loike!!

Sue Echan said...

best la weh p hiking,, teringat memori kite p broga... rase mau mendaki lagi...

muCux said...

kak cinda: bermalam ler tu
dah nama pun 8jam mendaki klau lepas 8jam mendaki lepak 5minit pastu turun blk mmg kerja gila la hahahah

muCux said...

Sue Echan: best weihhhh. . .jom lepas raya join aku ke kampar pulak

 

Dunia Si muCux Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review