18 April 2012

Desa Dairy Farm- Melisau Kundasang Sabah

Dicarutkan oleh muCux pada ketika Wednesday, April 18, 2012
Salam sejahtera kalian
Entry sambungan holiday di Kundasang Sabah.
Antara tempat wajib tuju kalau ke Kundasang ialah Desa Dairy Farm (ladang tenusu terbesar di Sabah).
Satu lagi pengalaman menarik yang aku boleh tulis dan semat didalam buku kenangan kotak fikiran aku.
Pemandangan di situ cukup cantik sehinggakan aku tetibe berangan ada kat New Zealand tambah-tambah pulak aku pergi time lepas hujan dia punya kabus n sejuk tak hengat bak hang. 
Aku lupa pulak bayaran masuk kalau tak silap aku dewasa RM3 kanak-kanak atau student RM1 murah kan?
So dalam tu korang leh tgk cara proses susu segar lepas perah dari lembu terus packing then dah boleh minum. Memang fresh sangat harga susu tu pun sangat berbaloi!
Makanya kamu dan kamu yang akan pergi ke Sabah wajib kunjung ke Desa Dairy Farm hokehhhh!!
 
 Selamat Datang Kalian

 Lembu pun dengar cakap elok je beratur
kalau org mau kene pekik 10 kali baru nk beratur elok2 tambah-tambah
kalau beratur beli makanan kat pasar malam

 Kalau balang susu tu dah penuh 
maknanya lembu seterusnya kene bersiap sedia

Sambil perah sambil makan bagi banyak susu
(bila tgk nie aku teringat game yg aku selalu main bila bosan-bosan memang sebijik mcm nie)

 Kalau balang susu tadi dah penuh terus masuk kotak

Kotak yang dah isi susu segar
 
Aku tak pasti jenama apa sebab 
aku tak pernah nampak kat semenanjung

Abang-abang dan kakak-kakak packing

 See jalan basah lagi baru lepas hujan

 Asya Mak n Adik

 Kalau pakai camera canggih manggih gambar lagi lawa aku kira

 Kabus tebal dan sangat sejuk

 Lembu yang dah selesai diraba tetek






Tuan blog nak berposing itu harussss
 _____________________________________________________________________

Aku:
-Next kunjungan ke Sabah aku akan pastikan aku bawak camera yang lebih canggih utk pictures yang lebih gorjes
- Sedang berangan-angan nak buat pre weding disitu
-Mabul island tah bila nk dapat g nie :(
 

6 000 Caci Maki:

Sue Echan said...

ayt diraba tetek xboleh blah.. bukan diperah ker....haha...

Nur Danisha said...

Cantiknye pmndgn kt stu..cm kt NEwZealand Fernleaf lak..heheh..mnum x susu lmbu fresh tu..

muCux said...

@Sue Echan hahaha sian lembu tu dah x suci hari2 kene raba

muCux said...

@Nur Danisha aah ala2 NZ gitu dgn kabus2nye pastu sejuk lagi rumah org2 kat situ pun mcm kat NZ nanti klau g kundasang wajib singgah sini tau
susu aku minum tp yg perisa coklat :)

cinda said...

ada orang tu nak pre wedding kat sana....i cadang baik u prst wedding kat sana...sbb kalau pre x leh nak raba2..bagi panas badan..u tengok i, i tengok u jerk....x bessssttt

muCux said...

@cinda i buat pre wedding lepas kawen lorhh. . .mmg dah lama niat mcm tu x suke tgk mmbr2 pre wedding peluk2 kemain lagi dah mcm omputih. . .

 

Dunia Si muCux Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review