30 March 2012

Rumah Terbalik Tamparuli SABAH

Dicarutkan oleh muCux pada ketika Friday, March 30, 2012
Rumah terbalik di Tamparuli Sabah adalah destinasi wajib kunjung jika korang ke Kota Kinabalu Sabah.   Rumah pertama di Malaysia yang di bina secara terbalik. Barangan di rumah ini juga di letakkan secara terbalik. Perabot dan peralatan elektrik dilekatkan dengan menggunakan skru dan pelekat sahaja sebab tu jugaklah para pengunjung dilarang daripada menyentuh, memegang atau menarik barangan yang dipamerkan. Laluan di dalam rumah itu jugak dikhaskan korang tak leh suka-suka nak main lalu je.  Menurut pekerja di situ konon-kononnye anak tuan punya rumah nie terlalu nakal sampai terbalik rumah nie hehehe. Pengunjung juga tidak dibenarkan pengambil gambar atau video ketika berada di dalam rumah.


Bayaran masuk 
RM18 Dewasa
RM5 kanak-kanak berusia sehingga 12 tahun.
RM10 (Dewasa Mykad)




 Orang degil bergambar padahal ada notis 
"jangan sentuh kereta nanti kereta jatuh"

 Nak masuk dalam rumah nie pun tak boleh ramai-ramai







__________________________________________________________________________
Aku:
-Teringat zaman nakal-nakal dulu atok aku selalu bising "weih korang nie main sampai terbalik rumah dibuatnya" camnie la rupenye klau rumah terbalik tapi rumah terbalik nie bersih kemas je.
-10 minit dalam rumah tu aku dah rasa pening nak muntah mana taknye semua benda kat atas kepala yg kat bawah kipas dgn lampu je.
- Kagum dgn orang-orang yang buat rumah nie berjam-jam pandang atas.

3 000 Caci Maki:

misz l0vely said...

aslmkm...
hye...
j0m j0in c0nway kat http://showmeshawlsecrets.blogspot.com/2012/04/contest-giveway-by-showmeshawlsecrets.html
;-)

misz l0vely said...

aslmkm...
hye...
j0m j0in c0nway kat http://showmeshawlsecrets.blogspot.com/2012/04/contest-giveway-by-showmeshawlsecrets.html
;-)

Sue_Echan said...

ko jgn ain makan kos jota2 nak buat rumah ni.. klw kete tu jatuh, naye jer..

 

Dunia Si muCux Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review