06 March 2012

Pecah-Fixi

Dicarutkan oleh muCux pada ketika Tuesday, March 06, 2012
Pecah kaca pecah gelas
Sudah baca harap balas
Ah persetankan intro aku -aku memag lembab dengan intro.

Selepas DENDAM dihabiskan kini tiba giliran pecah. Seiring dgn tajuk, pecah adalah satu novel yang bila mana kau baca akan terkeluar dari mulut kau ohhh, eh, ahhh dan satu perasaan ingin tahu yang membuak -buak apa akan terjadi seterusnya.

Bermula dgn rompakan di CIMB bank, Rumah Seri Memori, Herman, Alan, Bakar, Kazim dan Lydia adalah saling berkaitan. Bertemu di Hospital Ampunan Rahimah dan satu demi satu rahsia pecah. 

Pecah membawa kita dari satu babak sekarang berhenti then ke babak "flash back" berhenti kembali ke babak skg bersambung ke babak "flash back" membuatkan kau terus ingin tahu apa kaitan semua watak-watak dalam novel. Aturan babak sekarang dan "flash back" membuat kau akan terus faham dengan jalan ceritanya.

Pada aku jalan cerita yang segar dan kontemporari serta berbeza daripada yang lain. Ia merangkumi setiap aspek iaitu cinta, komedi dan juga seram. Setiap watak ada cerita tersendiri berbeza dari novel lain yang hanya memfokuskan pada satu watak utama. Aku kelaskan Pecah ini sebagai fiction dengan rentak crime thriller dan sekali lagi fixi tidak mengecewakan aku.



Pecah jugak bakal difilemkan dan sedang dalam proses pengambaran. Wahhh aku sangat teruja. Aku mengharapkan filem pecah sehebat novelnya. 






______________________________________________________________________

aku:
-aku rasa pelakon dalam filem pecah ini memang sesuai sangat dengan watak yang digambarkan dalam novel tambahan pula ada pelakon feberet aku sofi jikan memang tak sabar nak tunggu filem keluar april ini.
-Next review fixi mayb cekik tapi belum oder lagi :)

7 000 Caci Maki:

FD said...

scr jujurnya..bg aku plot cerita dh boleh agk..tu cept habis..review pn kureng ;p

muCux said...

@FD aku x banyak menbaca kot sbb 2 xleh agak ke aku dah cite kat kau hehehehe

FD said...

aq fkir blik ape yg ko crite..aq kurg fhm..msuk knn kuar kiri ;p..bile bc aq fhm sndiri sbb rs cm pnh bc atau tgk crita kt tv..skdr pndgn..belitan crita ala2 penyiastn Enid Blyton yg pnah aku bc suatu ketika dulu

muCux said...

@FD 2 la aku ckp myb aku x byk membaca sbb 2 aku x dpt agak jalan cerita dia tp xde la x dpt agak smue nye setakat skit2 2 ada la kan. . .

FD said...

hahhaha...next book waiting

marish sha said...

darling , beli kat mana ? selain dari kinokuniya ?

muCux said...

@marish sha boleh beli on9 rujuk dekat entry b4 nie DENDAM http://ladolcemucux.blogspot.com/2012/02/dendam-fixi.html

 

Dunia Si muCux Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review