29 February 2012

Senda Pagi- Alamak!!! Tak Perasan Berita Tengah Live Lah!

Dicarutkan oleh muCux pada ketika Wednesday, February 29, 2012 4 000 Caci Maki Terpaut pada
Senda Pagi


23 February 2012

Dendam- Fixi

Dicarutkan oleh muCux pada ketika Thursday, February 23, 2012 6 000 Caci Maki Terpaut pada
Dari kecik lagi otak aku ini memamg selalu disonggokkan dgn novel-novel cinta tipikal org melayu. Novel yang mengambarkan betapa indahnya dunia berkasihan dan kebanyakkan novel jalan ceritanya yg agak sama "kawin kontrak" "kawin paksa" "suami jahat" "isteri terlalu baik" sampai satu tahap aku rasa aku sangat bosan dgn cerita-cerita tipu yang mcm tu atau mungkin aku dah besar dan mampu berfikir mana realiti mana dongeng atau mungkin sebenarnya aku tidak mencari novel-novel yang sedikit terpesong dari landasan kisah dongeng ini atau itu mmg x wujud. lama jugak la hati ini merajuk memboikot novel-novel tipikal macam ombak rindu, gemersik kalbu, adam hawa dan segala bagai nama perempuan sampai la aku terjumpe publisher Fixi dan lejen press dan aku sangat bersyukur aku jumpa dorg sbb novel2 keluaran dorg sangat bermutu dan urban dan 1st novel yang aku beli adalah DENDAM. 

Bila aku baca dendam ini aku akan ingat semua benda-benda yang pernah berlaku di malaysia ini. Keangkuhan polis misalnya dalam novel nie kita boleh nmpk realiti sebenarnya kehidupan polis ini tak la mcm dlm novel dan drama-drama melayu tipikal terlalu sanjung polis tapi hakikat sebenarnya ternyata sangat berbeza dan dengan beraninya dendam memaparkan realiti tentang rasuah golongan atasan dan pak pak menteri nie utk merebut tender atau apa sahaja keuntungan "orang kaya semakin kaya" tak terlepas jugak tentang sex dan perempuan sana dan sini.

Nama dan watak di dalam dendam ini jugak secara automatik membuat otak aku terus tertumpu dan membayangkan pada kejadian-kejadian dan orang-orang di malaysia ini. Dendam jugak tidak terlalu komplek dari segi penyampaiannya dan bahasanya pula menggunakan bahasa mudah difahami. Baca novel nie buat aku tak sedar aku menyelak sehelai helaian ke helaian seterusnya pendek kata tak sedar sebenarnya sudah hampir ke klimaks. 

pada kau! kau! dan kau! ye kau! yang rasa inginkan perubahan dalam bahan bacaan yang santai dan realiti kau boleh la beli novel-novel fixi ini DISINI




inilah penulis DENDAM
-gambar ihsan dari incik gugel-


AKU BERKATA:

  • Cilake! kenapa aku semakin skema nie!! oh mungkin sebab aku baru je Like fanpage A.Samad Said kot.
  • Mohon perubahan pada kalian yang masih duduk ditakuk itu!
  • Penulis Novel ini Dr Affifudin Omar ialah Bekas Timbalan Menteri Kewangan(1995-1999) dah tentulah novel itu ditulis berdasarkan pengalaman beliau ketika menjadi ahli politik dan ahli perniagaan satu ketika dahulu.
-muCux-

08 February 2012

Bawaku Pergi - kaka feat zizan RL

Dicarutkan oleh muCux pada ketika Wednesday, February 08, 2012 5 000 Caci Maki Terpaut pada
lirik:
bawa aku pergi
pacu laju-laju
kita lari dari realiti
bawa aku pergi
pacu laju lagi
malah kita
tak perlu kembali

tengah malam nanti
tolong jangan lupa
jangan mungkir janji
aku dah teruja
sudah cukup lama
aku tunggu saat ini
sejak kali terakhir kau hantar pulang
hidup sungguh sepi
tolong jangan bilang mama
tolong jangan bilang papa
malah jangan bilang teman karibmu
jangan bilang sesiapa

oh, buku merah jangan lupa bawa
moga-moga belum tamat tempoh
kali ini kita pergi lebih lama
pergi lebih jauh, ayuh

bawa aku pergi
pacu laju-laju
kita lari dari realiti
bawa aku pergi
pacu laju lagi
malah kita
tak perlu kembali

mata dalam kaca, topi berceloreng
sarung tangan hitam, atas muka ada topeng
hanya perlu siul, tidak tekan loceng
hero sudah sampai, cepat terjun dari loteng
kita terus ke sempadan aku pacu, engkau bonceng
bawa bekal air muka cuci aib bopeng
lari dari kewajipan, tanggungjawab ponteng
lari dari kenyataan, mula kisah dongeng

tinggalkan dataran, puncak dunia kita duga
tinggal kemewahan cuba cara hidup purba
lari-lari baling bola salji depan gua
sambil cari yeti kita boleh cari (what?)
tinggalkan dataran, puncak dunia kita duga
tinggal kemewahan cuba cara hidup purba
lari-lari baling bola salji depan gua
tidak jumpa yeti moga-moga jumpa syurga
__________________________________________________

AKU berkata:
pada pengamatan aku lagu nie sangat sedap di dengar
cuma kureng dari segi liriknya
apa yang aku boleh hadam tentang lirik ini ialah
perempuan skg terlalu senang
tak payah lelaki nak susah payah pujuk2 ajak lari dia sendiri suruh lelaki bawak dia pergi.
"jangan bilang mama jgn bilang papa" x ke lari rumah namanya tu?kalau setakat dating kenapa siap pesan "buku merah jgn lupa" mesti nak g jauh 2 siap suruh bawak passport lagi.

*lain org lain pandang ini cuma apa yang aku faham
**aku dah ulang lagu nie 10kali selepas lagu yuna terukir di bintang :)
-muCux-

03 February 2012

Leuniey awek baru apex (KFCM)

Dicarutkan oleh muCux pada ketika Friday, February 03, 2012 2 000 Caci Maki Terpaut pada
hye uols~
lama benar x bergosip pasal apex kesayangan smue nie
sumber dari ohbulan di kabar kan awek gorjes kat bawah nie awek terbaru apex
setakat mana kesahihan nya hanya apex si gorjes dan allah je yg tahu :)



P/s: klau nie awek apex yg baru aku restu sbb dia sangat gorjes dari awek2 lu b4 nie :)

**aku rasa aku kene buat label baru tajuk "apex" :p

-muCux-

 

Dunia Si muCux Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review