05 January 2012

Doli Kuey Teow Goreng-Taiping Perak

Dicarutkan oleh muCux pada ketika Thursday, January 05, 2012
-Makan-makan cuti sekolah-

Singgah dinner kat Doli kuey teow goreng Taiping Perak.
Apa yang special kat sini dah tentu la kuey teow goreng nama pun Doli kuey teow gorengkan dari info yang terdapat kat kedai tu Doli Kuey Teow goreng telah mula beroperasi sejak tahun 1975 dari sebuah gerai kecil ke sebuah restoran besar. Kalau anda berkunjung di restron tersebut anda akan dapat  lihat gambar gerai lama doli yang beroperasi di tepi jalan di pamerkan di situ.

Doli kuey teow goreng ini sangat popular di kalangan penduduk tempatan dan pelancong di  Taiping, Perak Darul Ridzuan. Doli terkenal dgn Kuey Teow goreng dan kuey teow goreng special. Ada jugak lain-lain hidangan seperti Nasi Ayam dan Mee rebus tapi klau korang dtg sini nk oder merepek-repek memang takde la sebab menu dia ada 5 je  so korang tak payah pening kepala nak belek menu sampai 1jam sebab nk pilih nak makan apa :)



  Notis amaran nie mungkin sebab ramai budak yang dah tersepit kat pintu dorng kot :)

 Makanan yang di sediakan hanya 5 jenis

 Air lagi banyak dari makanan

 aku punya air: air buah campur (aku lupa nama air 2 dalam menu apa)

 Nasi Ayam

 Ayam kepada nasi ayam

 Kuey Teow Special

 Beza antara kuey teow biasa dan speacial adalah jumlah udang

Korang akan jumpe udang yang sangat meriah dalam Kuey teow goreng special

korang total sendiri la harga dia 
bagi aku tidaklah mahal sangat


Doli Kuey teow goreng in perak 
No 5, regat Tupai
34000 taiping perak 

Doli franchise in KL :
Doli Kuey Teow Goreng
No. 16, Jalan Wan Kadir 4
Taman Tun Dr Ismail
Kuala Lumpur
Tel: 03-77225351

p/s: aku x pernah tahu doli nie ada franchise kat KL b4 nie.

-muCux-

4 000 Caci Maki:

LIYA said...

aku tau ade cwgn kt kl, aritu kuar jjcm, blk kg slalu x smpt nk singgah doli tu..kena g kl la gamaknya

Cik Bib said...

ain...sedapnya aku nengok gambo ni. meh bawa aku meh..hiksss~

muCux said...

@LIYA
aku x tau sbb jarang tgk JJCM
hihihi mgg nie ajak husben g :)

muCux said...

@Cik Bib
gambar selalu menyerelakan tapi rase ikot tekak masing2 weih
saje nk spoil kan mood kau
sbb aku tgh sengkek nanti kau ajak aku p :p

 

Dunia Si muCux Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review