17 November 2011

Kemaafan adalah Dendam Terindah!

Dicarutkan oleh muCux pada ketika Thursday, November 17, 2011
Manusia ini memang tak lari dari membuat kesilapan, kesalahan, kerterlanjuran atau sebagainya kalau tidak masakan ada istilah "Manusia Tidak Sempurna" tapi jangan jadikan manusia tidak sempurna itu sebagai alasan utk kau terus membuat kesalahan dan kesilapan sebaliknya kau belajar dari kesilapan kerana itu lebih mematangkan kau dan menghargai orang lain. 

Melakukan kesalahan dan meminta maaf itu tersangatlah mudah tetapi untuk memaafkan dan melupakan semua kesalahan kau pada aku adakah kau rasa ia semudah kau meludah di tepi jalan ketika kau batuk berkahak hijau? oh! tidak mungkin ia semudah itu!!!!

Terkadang mulut menyatakan maaf tapi adakah hati aku ikhlas memaafkan kau sedangkan aku  masih berharap dan mahu melihat kau tersungkur, merasa apa yang aku rasa. Kau Memang BABI!!!!
Punya la kau babi tahap cipan bagi aku bila setiap malam aku doakan kau mati kene gigit hanjeng!!!!aku ulang mati kene gigit hanjeng!!!sebab BABI dan Hanjeng adalah Haram makanya memang sesuai la kau di situ. 

Orang kata masa boleh mengatasi segala marah dan dendam tapi kenapa lama benar masa yang aku ambil utk maafkan kau sedangkan hati aku sudah 100% lupakan kau dan tidak akan ada sedikit pun ruang utk kau dalam hati aku. Aku juga sudah temui bahagia aku walaupun skg bahagia aku seperti ada dan tak ada tapi aku tetap yakin bahagia aku pasti ada suatu hari nanti(senyum riang tanda yakin!!).

Kadangkala kita senyum sekadar utk menutup luka dihati dan kadangkala kita ketawa hanya utk mengubati kesedihan dlm diri.. Adakalanya kita melangkah dgn penuh yakin sedangkn perasaan goyah menunggu rebah.. Bila menangis tdk siapa yg tahu.

Aku masih memerlukan bantuan masa untuk memaafkan kesalahan kau dengan seikhlas hati aku dan aku juga berharap agar kemaafan aku nanti akan membuatkan kau lebih bahagia dgn kehidupan kau. Semoga kemaafan yang kau pinta akan aku berikan dgn seikhlasnya tidak lama lagi tapi utk bertemu kau itu tidak mungkin!!!!

**Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku**



Nota kaki: Aku jugak perlukan kemaafan dari seseorg "Semoga Allah Bukakan Pintu Hatinya Untuk Memaafkan Aku Seperti Allah Membuka Pintu Hati Aku Untuk Memaafkan "Kau"

1 000 Caci Maki:

sailaaf said...

jadikan ucapan maaf tu sesuatu yang berharga.kadang-kadang manusia kerap mengucapkan maaf tanpa pernah membetolkan diri.(pengalaman hidup)

 

Dunia Si muCux Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review