04 July 2011

Jom memancing ikan "si PARI-pari"

Dicarutkan oleh muCux pada ketika Monday, July 04, 2011
Mornik uoL~
Mood: Memancing di Teluk Senangin Perak, yeahh!!! sangat teruja sebab dapat ikan si "PARI-pari" yang sangat besar tp bukan aku la yg mancing hihihihi sebab aku ni tersangatlah tak minat memancing sangat bosan nk tgg lama-lama tp kalau ikan dah makan umpan time tu aku suke dan teruja masa 2 la aku buat sibuk nk ambik jaring la bagai padahal x tahu pon pasal mancing nie. Incik Abah lah yg sebenarnya gilar memancing pantang dapat peluang kene plak klau pergi bercuti jumpe geng kaki mancing memang hilang semua tp klau masuk pertandingan tak pernah menang hihihihi. Selalu kalau incik abah mamcing mesti bawak blk ikan siakap, ikan pacu dan lain-lain(tidak dinyatakan sbb x tahu jenis ikan).
PerihaL minggu lepas incik abah memancing dekat Teluk Senangin dapat ikan Si"Pari-pari" tp sayang masa ikan naik  aku tido x sedarkan diri kononnya sangt penat la driving dari putrajaya ke Lumut hhihihi alasan jew smue tu. Jom layan pict yg sempat adeq aku ambik bezanya kali nie tak ada satu pun terselit gambar aku :).



Incik Abah dan si Pari-pari 9kg

Ok! sbb aku x lalu nk makan besar sngat


Baru naik darat hidup lagi tue


sangat berat OK!!!


Incik Abah terus cll org kampung bgtaw dier dpt ikan si "pari-pari" 
hihihihihihi 

Susah nk siang ikan besar nie 2jam incik abah siang

poyo!! masing-masing la nk tunjuk suke memancing

mereke gediksss

Semua nk intrprem

Incik Abah senyum Puas

Si Pari-pari bakar tp nape cam nampak kulit ikan cencaru jew 2

p/s: Incik Abah pernah mancing bawak blk ikan selar kuning yg kecik siap bungkus dalam paper n plastik (KONFIUS)

-muCux-

4 000 Caci Maki:

sha a.s said...

hahha...ke ko kena tipu ngan abah kauuu...









*abah beli kt pasar je tu.ekeke

Faztee Danisha said...

bestnye..nak gi sane lak le peh ni..gi mancing sambil bbq tpi pantai di wktu mlm..best ye
jom jenjalan..cuti2

muCux said...

sha:aku pon rase abah aku beli kat pasar slalu blk bwk ikan besar ni bwk ikan kecik pas2 siap bungkus dalam paper n plastik lagi tu yang x tahan hahahaha

muCux said...

faztee: dekat jew ngan kampung u cuti sekolah leh la g. .sesuai tok percutian keluarga :)

 

Dunia Si muCux Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review