21 June 2011

POKOK - Meet Uncle Hussain Ft. Hazama-JOM KONGSI MAKSUD TERSIRAT DISEBALIK LIRIK

Dicarutkan oleh muCux pada ketika Tuesday, June 21, 2011


dah dgr???? bestkan?(sila hayati liriknya)
aku suke giler lagu nie lirik dier membawa makna yg sangat mendalam. 1st time aku dengar memang susah giler nak faham apa maksud disebalik lirik tue. Dengar dan dengar dan dengar baru aku dpt tangkap sikit. Pada mereka yg sangat puitis jika anda tau maksud tersirat disebalik lirik ini sila kongsi dgn aku ye!! aku sangat teruja nak mendalami bait bait lirik ini. 

lirik

Tersesat malu bertanya
Tak tahu tak tahu ke mana
Terlalu banyak alasannya
Ku terdiam

Menyusur di kaki lima
Terlihat bayang wajah kelmarin
Tersentuh hati bagai luruh

Tanya sama pokok apa sebab goyang
Jawab angin yang goncang
Terbang burung terbang
Patah sayap diduga
Seandainya rebah
Kau masih ada

Terlalu mahu dan mahu
Terlupa apa yang perlu
Terlalu banyak alasannya
Duduk terdiam

Tak mudah namun tak susah
Terserah atas pilihan
Tersentuh hati mula luruh



Kau masih ada
Kau masih ada
Kau masih ada
Kau masih ada

Terlalu mahu dan mahu
Terlupa apa yang perlu
Terlalu banyak alasannya
Duduk terdiam

Tak mudah namun tak susah
Terserah atas pilihan
Tersentuh hati mula luruh
Tanya sama pokok

 p/s: sangat suke lagu ini kerana lirik dan di tambah dgn vokaL hazama yg sangat bestt!!!

9 000 Caci Maki:

Faztee Danisha said...

pokok tu ibarat sifat manusia..yg pelbagai ragam 'musim'..mungkin jugak dia ibaratkn tu bg sseorg yg dicintai..ada teguh ade yg tumbang..hahhaha..ape yg kau merepek labuuuu..

Faztee Danisha said...

dah penah dengar..
tny sama pokok sbb apa goyang..jwble sndiri

sha a.s said...

x penah dgr lg la...

muCux said...

faztee: i suke lirik yg nie terlalu mahu dan mahu terlupa apa yg perlu terlalu byk alasan duduk terdiam :)

mahu dan mahu smpai terlupa apa yg terperlu sebab dok kejar apa yg xmampu
terlmpau byk alasan utk berubah hasilnya duduk terdiam x maju :)

muCux said...

sha: sila dgr is sangat sedap dan lirik yg sangt mendalam :)

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

mm..cikmoon 1st time dengar lagu ni.. makna yg tersirat liriknya..

muCux said...

Cikmoon: lirik yang makan dalam :)

Faztee Danisha said...

terlalu memikirkan keinginan..lupe pd tjwb yg lain

muCux said...

faztee:terbang burung terbang patah sayap diduga seandainya redah KAU masih ada. . .

dugaan dan dugaan yg dtg walaupon jatuh kebawah tuhan masih ada

wahh berpuitis pula aku :)

 

Dunia Si muCux Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review