25 April 2011

Kau taw nak kondem Org jew!!! Cam bagus sangat!

Dicarutkan oleh muCux pada ketika Monday, April 25, 2011
assalam smue~
selamat pagi. . . 
Mood: lazy monday biasa la isnin mmg hari malas sedunia tanya la sapa pun mesti ckp "argghhhh isnin malasnya nk keje esok"  betOl x? tp aku bukan la nak cerita pasal isnin yg malas nie tapi aku nk cerita pasal sikap segelintir manusia nie.

Cerita bermula di suatu kedai yang biasa aku dan kawan-kawan aku lepak tengah lepak2 tu ada la sekumpulan minah nie yang agak "daring" (bukan islam) makan kat situ jugak tetiba sorang member aku nie ckp ngan kitaorg "kau tgk dak perempuan 2 dah la gemuk pastu pakai baju ketat-ketat cam 2 ishhh geli la aku tgk x malu agaknya". aku terus cakap "ishh minah nie taw nk kondem org jew lantak p la dier nak pkai apa pun bukan dier kacau kau cam la diri awak 2 sempurna sangat sampai nak kondem2 org cam 2" tapi dalam hati jew la hihihihi sebab fikir kawan kang dari kawan tetibe jadi musuh plak sbb  minah "daring" 2 so baik aku diam. 

Bukan skali dua dier kondem org sbb pakaian dah selalu sangat tapi aku malas nk port bagi aku 2 hak masing-masing nak pakai camne pun dier rasa dier selesa dia pakai ,cam kau jugak la kau rasa selesa kau pakai x semestinya apa yang kau selesa org lain selesa seksi or x terpulang pada individu. Diri sendiri pun pakai tudung lengan nampak apa cer nk tegur-tegur org lain. konsepnya sama jew nampak aurat jangan ingat kau dah pakai tudung kau boleh suka-suka hati nk kondem cara pakaian orang aku rimas la weih. 

Kalau niat 2 bukan nak kondem sekali pun kene la ada cara nak menegur. Setiap teguran ada caranya baru la nampak profesional bukan main melulu nak kondem  orang sana sini org nak terima pun susah sebab x kene cara. Tapi sebagai manusia kiter x lepas dari kesilapan pada mereka-mereka yang aku pernah terkondem secara langsung atau x aku memohon sejuta maaf.  Mintak aku di jauh kan dari sifat-sifat yg negatif :)

-muCux-

9 000 Caci Maki:

mizzkechique said...

MK xbrani nk kondem org sgt..lebih2 lagi perangai2 perempuan skang sbb msh ada adik perempuan yg bersekolah.. cume byk kali nasihat adik..tu je yg mmpu.. nmpk mende xelok, tegur dlm hti je..

muCux said...

@Mk: i pon slalu tegur dlm ati jew sebb i rase diri sendiri pon x betul :)

p/s:i pun slalu bising2 kat adeq i. . .

Axie04 said...

tau x pe
len kali tengok cermin dulu sblum jadi cermin orang lain
huhu

Axie04 said...

i tag u
http://beingmenu.blogspot.com/2011/04/yaya-azura-1st-giveaway.html

muCux said...

@axie04: wahh!!! keras nye takot saya hihihihihi. . .
tq tag saya nanti saya join erk :)

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

itulah kan..kita jgn rs diri kita lebih mulia dr org lain kan..mgkin harini dia pakai baju ketat mana tahu esok lusa Allah bg hidayah pd dia tgk² dia dh jd lebih baik dr kita..

muCux said...

@rina: yurp sokong 100% allah 2 maha adil arinie kiter ckp2 pasal org sok benda 2 balik kew kiter balik :). . .i pon slalu ingatkan diri i jgn suke nk cakap2 pasal org nanti benda kene batang idup sendiri tapi n3 nie kire ckp paal org la kan hihihihihi

Faztee Danisha said...

tag lg
http://shares-something.blogspot.com/2011/04/gugu-gaga-2nd-ga.html

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

dearrr..nape neyhhh, mcm takde mood je skrg... jgn marah cik bunga ehh, kang cik bunga gigit kangg aaa.. huhu :p


dearrr, jom singgah entry baru :) pasti buat kamo jeles. kekek :P

Rezeki Cintabunga mencurah² ke dalam gandum! heheh

 

Dunia Si muCux Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review