29 March 2011

MANUSIA NIE PELIK BILA. . . . . . . .

Dicarutkan oleh muCux pada ketika Tuesday, March 29, 2011
  • Manusia nie pelik bila dalam diri ada persaan malu  utk berbuat kebaikan atau berubah padahal berubah menjadi lebih baik bukan nk jadi lebih jahat tapi bila buat jahat x malu plak malah berbagga. "weih kau tau semalam aku curik gula-gula dekat kedai Ah Seng skit pun Ah Seng x perasan hebat x aku"
  • Manusia nie pelik bila seseorang tu berubah atau mulakan hidup baru mulalah bercerita benda yang negatif tp bile kiter nie buat baik sikit pun dier x nmpk. " ala anak cik nah 2 ribut xdew hujan xde tetibe nak kawen sebab kantoi la 2, tah-tah dalam perut tue. . . . . . . ." 
  • Manusia ni pelik bila sebelum dapat berjanji n bermulut manis tp bila dah dapat hilang smue janji-janji manis. " beb aku janji aku xkan miss bayar tolanglah ko jadi penjamin aku kau la satu2 kawan yg aku ada" in the end "incik tut ni dah 4 bulan x byar kereta so awak sebagai penjamin kenelah bertnggunjawab" hampeh!!!!!! lembut lidah dr gg bile dah kene tarik leh buat muke x bersalah choi!!!!! 
  •  Manusia ni pelik bila nmpk salah org jew tapi salah sendiri wat-wat x nampak. " ko tgk minah 2 pakai tudung tapi kain terbelah, aku xpela nmpk lengan yang berbulu nie jew lagpon aku lupe nak pkai handsock"  WTF!!!!
-muCux-

11 000 Caci Maki:

marish sha said...

manusia lagi pelik , bila susah mulalah engt tuhan solat tak pernah tinggal sentiasa masuk waktu tapi bila dah senang , mmg solat tp dah tak tetap

BRO_MONDAY said...

miss mucux : sudah lumrah, manusia ni macam² ragam...apa pun mana yam baik kite jd kan lah contoh..yam burok tu kite jadi kan iktibar...('',)

p/s : Sila lah BlogWalking ye...tengkiu...
1.New Entry "Random GiveAway Polo Wallet by darkbatman"
2.New Entry ".:. Pelindung Keselamatan .:."

muCux said...

yes sngat pelik kiter ini :)

Finaz Jaafar said...

bila lah sy nak jadi seorang muslimah yang "tak pelik"

cinda said...

heheheee...mmg pelik
nak pegi kejalan kebaikan tu byk rintangan.cobaan.dugaan..cuma kena tetapkan hati..ewahewah..tu nasihat tuk diri sdrik..

muCux said...

@bro monday :ok bro akan sampai ke sana :)
tepuk dada tanye selera

muCux said...

@finas: ermmmm kiter mmg pelik. . .

muCux said...

@cinda: taw xpew. . byk rintangan n halangan kak oi. . persekatiran nafsu mata kawan2 dan smue la hahahahahaha. . harap aku terus di landasan yg betol :)

Gen2Merah said...

betul3x.. manusia ni memamng pelik. Cakap tak serupa bikin..

Anonymous said...

Suke dengan perubahan kamu. InsyaAllah akan kekal di landasan yang betOl nih. Biar la ape orang kata, asalkan kite tetap dengan pendirian kite.

Diri kite memang dikelilingi oleh ramai orang. Mungkin baik di depan mata, belakang sebaliknya. Dan yang betul2 baik selalunye kite tak nampak. Allah itu maha kuasa dan maha menyayangi. InsyaAllah, Dia akan melindungik cik Mucux yang comel nih.

Sorry panjang pulak komen nih ha kalah ustazah. Juz bagi pandangan sebagai peringatan untuk diri sendiri dan orang lain

muCux said...

cik anon suke ngan perubahan saya? kenal saya ke hihihihi. . neway thanksss so much ya cik anon. . .
nasihat cik anon sangt berguna pada saya ♥♥♥♥♥

 

Dunia Si muCux Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review