13 March 2011

BANDAR vs KAMPUNG

Dicarutkan oleh muCux pada ketika Sunday, March 13, 2011
assalam smue!!
Sihat x?hope u all semua sihat dan gumbira :)
meh dok dekat-dekat sikit nk tanya nie. . .
korang nie budak bandar ke budak kampung?
apa?budak kampung?(wat suspen je) errrmmmm bestnya jadi budak kampung aku nie budak bandar. Sangat sedih sbb aku x dpt rasa panjat-panjat pokok, mandi sungai, curi rambutan, main kat parit, main kat bendang, kuar pagi magrib baru balik lepas tu balik kena marah dengan abah. Bila time raya plak keliling satu kampung abis beraya kampung A g kampung B plak  agrrrrrhhhhh!!!!!! sangat jealous kat korang2 yg pernah rasa benda-benda tu semua.


Aku membesar dekat bandar walaupun xde lah tengah-tengah bandar tp kira bandar jugak la. Kecik2 duLu aku main anak patung kat depan rumah pastu main jd princes pakai gaun, pakai rantai mutiara yg beli cekedis kat Babu roti pas2 dlm tu ada rantai la cincin la. Mainan masak-masak , dokter-dokter, salon-salon jgn kata la berlambak2 mak aku belikan. Masa umur aku lingkungan 10-12 tahun pLak baru ler aku rasa main jauh sikit, main luar pagar rumah hihihihihihi main baling selipar, main rollerblade n main basikal tu pun tak g jauh main dekat lorong rumah tu je :(

Start masuk tingkatan 1 dah x main lagi dok uma je (malu dah besar). Member kecik-kecik yang selalu main sama-sama pun dah x bertegur sapa semua buat hal masing2 je klau jumpa dekat luar x bersembang pun just senyum je. Tak tau ler aku nape jadi cengitu padahaL ada sorang dua  yang satu sekolah ngan aku.

Agaknya memang hidup org bandar cam 2 kot. Suke wat hal sendiri tp ada jugak orang bandar yg ambik tahu pasal jiran-jiran. Tepuk dada tanya selera.

**Teringin nk jadi budak kecik bLk :)

-muCux-

8 000 Caci Maki:

Gimi said...

Sama la...

Masa kecik2 dulu abah selalu hantar kampung...dapat tahan jaring kat paya..sangat best

s.y.a.r.q said...

samelah kita.tak pernah merasa main panjat2 pokok. Main paper doll penah la

cinda said...

wahahaha...akak rasa 22..sbb 12 taun duk kg..n 12 taun duk bando muo...
sronok dok kg la..adventure lebey..mcm ain cakap panjat pokok tinggi2..masuk utan..sampai jumpa gua..dok banda plak..byk xtvt pompuan..kumpul2 pastu gossiping ..usha pakwe..hehehe...22 beshh..

muCux said...

gimi huaaaaa sangt jeles sbb i x pernah rase dok kampung :(

muCux said...

syarq wahhh maen paper doll hihihihi
mcm2 jenis ada. .ada yg sukan ada yg shoping ada yg masak2 kihkihkihkihkih
sangt ayu lorh mase 2 :p

muCux said...

cinda syokk la 2 2 pernah rase. . .mane yg best? bandar or kampung?

rarapuing said...

Anda di tag di sini view blog rara.tq

http://puingcinta.blogspot.com/2011/03/contest-gambar-paling-chumel.html

rarapuing said...

tag anda lagi !! huhu

http://puingcinta.blogspot.com/2011/03/show-me-your-bff-contest.html

 

Dunia Si muCux Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review